Po co Twojemu dziecku nauka języka angielskiego?

Język angielski wpaja się już najmłodszym. Dostępne jest wiele przedszkoli, a nawet żłobków dwujęzycznych. Dzieci uczęszczają także do szkół językowych, aby szlifować swoje umiejętności. Język angielski jest potrzebny, aby móc podróżować, osiągnąć sukces w biznesie i rozwijać się zawodowo. Warto jednak zastanowić się nad innymi powodami, dla których dzieci powinny uczyć się języka angielskiego. 

Dlaczego dzieci uczą się angielskiego?

Dzieci powinny uczyć się języka angielskiego z wielu powodów. Oczywistością jest to, że rodzice chcą uczyć swoje dzieci języka obcego, aby zagwarantować im lepszą przyszłość i pomóc im odnaleźć się w świecie. Praca i kariera to zdecydowania nadrzędna motywacja. Nieustannie zachodzą nowe zmiany, świat się rozwija. Znaczenie mają coraz to węższe specjalizację, a wiele firm działa na międzynarodową skalę i nie można się rozwijać i piąć po szczeblach kariery bez dobrej znajomości języka angielskiego. 

Kolejną kwestią, która motywuje do nauki już od najmłodszych lat, jest znacznie bardziej swobodna możliwość oglądania zagranicznych filmów bez napisów. 

Jednak oprócz oczywistych powodów, dla których najmłodsi uczą się języka angielskiego. Warto jednak skupić się także na bardziej naukowych powodach. Nauka języka angielskiego pozwala także na rozwój mózgu. Nowy język, nowe zwroty, słowa i struktury prowadzą na spektakularne zmiany w mózgu. 

Wpływ języka angielskiego na poszczególne obszary mózgu

Dobra znajomość języka angielskiego bardzo dobrze wpływa na rozwój niektórych obszarów mózgu. W ten sposób umysł otwiera się i toleruje takie elementy nowe elementy świata, które były dla niego nietypowe. 

Przeprowadzono wiele badań, które jednoznacznie stwierdzają, że osoby, które są dwujęzyczne, lepiej sobie radzą z rozumieniem fałszywych przekonań. Aby lepiej zrozumieć tę zależność, warto powołać się na przykład testu Annie – Sallly. 

Dwie dziewczynki bawiły się w jednym pokoju, podczas gdy jedna z nich schowała swoją lalkę do koszyka i wyszła z pomieszczenia. Kiedy jej nie było, druga dziewczynka przełożyła lalkę z koszyka do pudełka. Pytając dzieci, gdzie pierwsza dziewczynka będzie szukać lalki, gdy wróci do pokoju, w większości można usłyszeć pytanie, że w pudełku. Teoria umysłu nie jest jeszcze tak rozwinięta. Jednak starsze dzieci potrafią wskazać, że dziewczynka sięgnie do kosza, czyli tam gdzie ją zostawiła. Te dzieci rozumieją, że dziewczynka nie ma pełnej wiedzy o tym jak wygląda sytuacja. Dzieci, które uczą się dwóch języków, szybciej są w stanie zrozumieć sytuację. 

Dzieje się tak dlatego, że dzieci uczące się języka obcego jednocześnie uczą się, że ta sama rzecz ma dwie nazwy: polską i angielską. Jest to bardzo ważne, ponieważ dostrzegają rożne konteksty.  Jednak warto podkreślić, że nie każde dziecko osiągnie takie same efekty. Sama znajomość gramatyki, czy podstaw języka nie wystarczy. Pełne zmiany w mózgu, o których mowa zachodzą, gdy dziecko potrafi w miarę swobodnie posługiwać się językiem. 

Dlatego ważne jest to, aby uczyć dzieci języka angielskiego skutecznie. Zachęcamy do skorzystania z oferty naszej szkoły językowej, która kładzie nacisk nie tylko na pobieżne zapoznanie się z tematem, ale pełną i skuteczną możliwość czytania, pisania, mówienia, a także rozumienia w obcym języku. Nabycie tych umiejętności sprawia, że mózg pracuje inaczej. 

Angielski to nie tylko narzędzie komunikacji, które otwiera szersze perspektywy. To wspaniała możliwość dla rozwoju mózgu..